Plásticos e microplásticos
Manuel Vicente avánzanos un dos temas do próximo ‘Efervesciencia’. A omnipresenza de plásticos emicroplásticos é un problema sobre que existe unha crecente preocupación social. Como se podereverter este fenómeno?
Manuel Vicente avánzanos un dos temas do próximo ‘Efervesciencia’. A omnipresenza de plásticos emicroplásticos é un problema sobre que existe unha crecente preocupación social. Como se podereverter este fenómeno?
Alfonso Espiño pica música de bandas galegas premiadas e recoñecidaspolo público nos últimos tempos.Soan cancións de Basanta, Presumido, Pardo e Roger de Flor.
Chega a Cineuropa o día 23 de novembro, no Teatro Principal: “Longa Noite”, de Eloy Enciso.
Con Beli Martínez falamos de violencia de xénero no cinema, en concreto, no cinema galego.
Lectura de Xelís, o guieiro das botellas de mar, de Rosa Aneiros, e Os corpos invisibles, de Enma Pedreira.
A nosa especialista en literatura infanto-xuvenil, Montse Pena Presas, sitúa os dous libros como os mellores premios Merlín e Jules Verne dos últimos anos.
Viaxamos con Tito Lesende á feira Monkey Week de Sevilla e comentamos a presenza galega neste festival, con proxectos como Baiuca ou Blanco Palamera.
Lembramos, ademais, dúas citas importantes dos vindeiros días: os concertos do estadounidense Curtis Hanrding en Ferrol, e o das galegas Agoraphobia en Santiago de Compostela.
A directora de Sala 5, Begoña Vázquez; recomenda esta semana a estrea do filme español Intemperie, que protagoniza Luis Tosar. Está dirixido por Benito Zambrano apoiándose na novela multivendas de Jesús Carrasco.
Recordamos ao profesor Caamaño Gesto e achegámonos ás Xornadas Castrexas celebradas na pasada fin de semana en Doada (Lalín) da man da arqueóloga Vanessa Trevín.
A editorial Laiovento acaba de presentar a edición crítica dun entremés do ano 1707 que supón toda unha revolución historiográfica e cultural. Os achados do historiador Julio González Montañés desta peza breve, “Entremés galego ao feliz e real parto da nosa raíña”, ponnos sobre a mesa un cambio con respecto ao relato crítico dos denominados Séculos Escuros da literatura galega e unha reconsideración sobre a evolución histórica do noso idioma.
A peza amósanos o poder propagandístico do teatro (naquela altura), posúe un grande interés lingúístico, valor histórico e inspirador impulso como fonte de creación escénica ou material en verso para os estudos de Arte Dramática. Cómpre salientar que esta novidade editorial vén acompañada de tres estudos, literario, histórico e lingüístico, que acrecentan o seu interese pedagóxico e rigor como material para o adestramento das técnicas do verso, da fonética e do traballo da oralidade, das variantes lingúísticas e da expresión oral en xeral para calquera actor ou actriz que queira traballar co noso idioma.
Ademais estreamos o traballo publicado pola Asociación Cultural Trepia, que titularon “Suán”, e tamén un segundo adianto do novo disco das Tanxugueiras, “Contrapunto”, que sairá á venda o día 22 e que presentarán o vindeiro domingo, día 25, en Lume Na Palleira.
Esta semana Armando Requeixo proponnos dúas novidades narrativas de signo ben diverso: a ollada ao pasado para dignificar a memoria de Seique, de Susana Sanches Arins, e a prospección sobre un futuro imaxinario de Aqueles momentos que perdemos, de Xavier Estévez.
Seique (Através) non é un libro de narrativa convencional: non é unha novela, tampouco un conxunto de relatos, talvez unha constelación de prosas que funcionan como un sistema de evocacións memorialísticas que bebe do ensaístico sui generis e da pulsión poética para documentar un mundo que se (re)constrúe por fragmentos e testemuños, nunha multiplicidade de voces que teselan unhas sobre outras para contarnos como foi a represión franquista, defrontando a visión dos vencedores á das vencidas, indo da violencia intrafamiliar á comunitaria, documentando as cicatrices do terror franquista nas mulleres que o padeceron e nos seus ecos pasados e presentes.
Aqueles momentos que perdemos (Obradoiro) é unha distopía que nos convida a imaxinar unha Galicia futura na que todas as persoas foron perdendo a memoria, esa sutil argamasa que nos une como humanos. En tan témero escenario, a adolescente protagonista inicia unha viaxe a un lugar que figura anotado nun vello caderno e que supón especial. No camiño atopa unha nena e xuntas percorren ese mundo que esfarela e van descubrindo a importancia de manter as acordanzas para vencer o silencio, a morte en vida que supón perder a identidade a mans do esquecemento absoluto.