Todas as colaboracións

Falamos do fotógrafo Manuel Vilariño e a súa mostra “Rizoma” e “The Tempest”

Falamos do fotografo Manuel Vilariño e das súas dos mostras Rizoma, na Igrexa da Universidade de Santiago de Compostela e The Tempest na galeria Vilaseco de A Coruña.

Na sala de exposicións do Castelo de Pambre pódese visitar a mostra “Pintor no taller”, de Xabier Correa Corredoira

Trátase da primeira dunha serie de exposicións dos artistas que integraron o grupo Atlántica e que finalizará no outono cunha retrospectiva de todo o grupo, que teñén como escenario este espazo.
Estas exposicións están organizadas no castelo de Pambre polo Instituto de Estudos Ulloáns.
Correa Corredoira é por traxectoria e oficio un creador de referencia na plástica galega contemporánea. Cunha traxectoria que inicia nos anos setenta vinculado a colectivos como a GALGA, colectivo que se crea co afán de modernizar e liberalizar a arte daquel momento. A principios dos oitenta, integrase na ceación do colectivo “Atlántica”, co que participa nas mostras de Baiona, Madrid, Salvaterra do Miño e Compostela. Posteriormente constitue xunto a outros artistas coruñeses, a emblematica galeria GrupOrzán, fundamentada nunha votande democratizadora do mercado artístico.
Pintor, gravador, debuxante, muralista o seu amplisimo rexistro como creador plástico está impregnado do espíritu dun creador libre e independente, cunha obra de caracter figurativo, baseada na  sua necesidade de pintar vendo o mundo, na que o espazo e sobre todo o papel da cor son fundamentais

Rosario Sarmiento achéganos a mostra “Manuel Colmeiro. Espazos e encadramentos”

O obxectivo desta exposición, que serve para iniciar no museo MARCO de Vigo a programación do 2020, é ofrecer unha nova ollada sobre a obra dun dos pintores chave na historia da arte galega: Manuel Colmeiro.

A mostra está deseñada polo seu comisario, o historiador e crítico Carlos Bernardez, como unha lectura, que traza varios eixos espazo-temporais e repasa a traxectoria de Colmeiro dende os inicios da súa formación arxentina até o seu regreso definitivo a Galicia, a través das cinco seccións nas que se estrutura a mostra.
Neste amplo percorrido, incídese na súa relación cos espazos artísticos onde desenvolveu a súa obra —Buenos Aires, París, Galicia— e sublíñase a súa contribución decisiva á formación do Movemento Renovador da Arte Galega, presentando as súas obras xunto as doutros artistas galegos —Maside, Souto, Torres, Laxeiro, Virxilio Blanco— e exemplos doutros contextos da modernidade internacional, nomeadamente arxentina.
Tanto Colmeiro como o conxunto dos integrantes d’Os Novos adoptan a ideoloxía da vangarda en Galicia, antes da guerra, cunha vontade de facer que a creación plástica se orientase en duas direccións de identidade e de modernidade para reflectir a esencia do galego sen deixar de ser modernos.

Lembramos a figura de Laxeiro a través da mostra “Son eu. Dezaoito autorretratos de Laxeiro. Da afirmación á disolución do suxeito”

Coa nosa experta en arte Rosario Sarmiento, lembramos a figura de Laxeiro a través da mostra “Son eu. Dezaoito autorretratos de Laxeiro. Da afirmación á disolución do suxeito”, exposta na Fundación Laxeiro de Vigo. Nela, por primeira vez, reúnese a totalidade dos autorretratos realuzados por Laxeiro e coñecidos ata a data. Dende os anos vinte ata finais dos anos oitenta un total de dezaoito pezas, feitas en técnicas diversas que ilustran a evolución do artista e a interpretación da súa propia imaxe.

Rosario Sarmiento fálanos da mostra “Primores do múltiplo”, exposta na Biblioteca da Cidade da Cultura de Santiago de Compostela

Hai cubertas de libros que son verdadeiras obras de arte. Tapas de publicacións que foron encargadas a artistas moi diversos e que decidiron enfrontarse a elas como se fosen auténticos lenzos e que  —tanto pola calidade creativa, como pola autoría das mesmas—  merecerían ser enmarcadas e amosadas como tales nun museo.
Estos traballos obras de arte feitas capa de libro é o fio conductor da mostra en «Primores do múltiplo: encadernación e coleccionismo», unha exposición que na Biblioteca da Cidade da Cultura  pór en valor unha característica determinante dos libros que custodia é que habitualmente pasa desapercibida: a encadernación.
Na exposición  móstranse algunhas obras nas que esa interrelación entre encadernación e arte é especialmente significativa con especial atención merece a presenza dos artistas galegos na encadernación editorial do século XX. Carlos Maside,  Seoane,Ventura Cores,  Xohán Ledo, Xosé Díaz, Virxilio, Pepe Barro…

Igualmente, mencionamos a mostra CÁNDIDO FERNÁNDEZ MAZAS: SIGNOS DUNHA QUIMERA que se inaugura o próximo dia 30 neste mesmo espazo da Cidade da Cultura, dedicada a Cándido Fernández Mazas no dia da Ilustración que este ano protagoniza esta gran ilustrador e artista plástico galego.

Daniel Caxigueiro expón ‘A métrica do ilusionismo’ no Museo Provincial de Lugo

 

Nesta mostra Caxigueiro revisa algunhas das series máis representativas da súa traxectoria desde o ano 2005 ata a actualidade. Nas súas propias palabras, esta mostra “aínda que pode sorprender, resume a perfección os cambios que se foron dando, dun xeito pausado, sen guión previo, deixando aflorar unicamente as necesidades estéticas e conceptuais de cada momento”.

Tras a súa formación no ámbito da cerámica durante a década dos oitenta, este artista de Mondoñedo ampliou os seus intereses coa incorporación de novos materiais, técnicas e ámbitos creativos. A fotografía e a poesía comparten agora mesmo protagonismo coa escultura- instalación feita fundamentalmente en cerámica, aportando novos e enriquecedores matices e conceptos. 

Os intereses de Caxigueiro sempre xiraron arredor a temáticas de índole social que inciden no desenvolvemento do ser humano tanto de xeito individual como colectivo. A defensa das culturas minoritarias, as agresións contra as libertades e o medio natural están entre os seus intereses.

 

Comeza a exposición fotográfica de Xoán Piñón na Coruña

 

No espazo da colaboración de Rosario Sarmiento no Diario Cultural falamos da mostra do fotógrafo Xoán Piñón, no Kiosco Alfonso de A Coruña.
  
A mostra son imaxes que definen a traxectoria de Xoán Piñón durante máis de trinta anos. Son once series e 138 fotografías que abarcan cronoloxicamente desde 1977 ata o ano 2012. Aquí están representados os seus traballos para o cinema ou a moda. Tamén a súa visión do Courel, as súas homenaxes á arte galega, tamén as súas obras de estudo e esa visión tan persoal do seu mundo, da súa contorna case a modo de crónica dunha época.
Despois de rematar os estudos de Medicina en Santiago de Compostela e, tras deixar cinco anos de exercicio, deixa a profesión para dedicarse á fotografía profesional. A súa obra é plural, en canto a contidos e linguaxes. Amosa sempre unha ran inquietude pola experimentación. O medio natural, a paisaxe, a arquitectura e o ser humano forman parte dos temas sobre os que ten traballado, sempre cunha gran precisión técnica en canto á luz e a composición.

 

Neste 2020, cúmprense 10 anos da aparición do “Novo Cinema Galego”

O 2 de xaneiro de 2010, Martin Pauli acuñou por primeira vez o concepto de Novo Cinema Galego. Fíxoo nunha publicación no extinto Xornal de Galicia, onde se referiu ao 2010 como o ano máis importante na historia do audiovisual galego. A nominación en Cannes de “Todos sodes capitáns” (Oliver Laxe, 2010) iniciou esta etapa que este 2020 celebra o seu 10 aniversario. 

Rosario Sarmiento achéganos á mostra “CABRITA. WORK (always) IN PROGRESS”

A mostra CABRITA. WORK (always) IN PROGRESS, achega ao público os principais aspectos do traballo do artista portugués Pedro Cabrita Reis: formado na Facultade de Belas Artes de Lisboa, forma parte do grupo de artistas que, durante os anos 80 do século pasado, protagonizou a revalorización das artes plásticas en Portugal. 

 

Ata o 8 de marzo de 2020, o Museo de Belas Artes da Coruña acolle a mostra: “O legado de Maruxa Seoane”

Ata o 8 de marzo de 2020, o Museo de Belas Artes da Coruña acolle a mostra: “O legado de Maruxa Seoane”. 

Partindo das obras que integran a citada colección, onde se representa un amplo abanico de temas, técnicas e estilos, o discurso expositivo desta mostra debuxa un achegamento á obra de Luis Seoane, desde principios dos anos 50 ata pouco antes do seu falecemento en 1979, ao longo de catro grandes bloques temáticos que ocuparon un importante lugar no seu universo  iconográfico: a muller galega, a natureza e a paisaxe, a guerra e a denuncia social e os mitos, tradicións e lendas.

Pin It on Pinterest