Todas as colaboracións

Revisitamos o mito de ‘Morgana en Esmelle’

Mércores de teatro con Roberto Pascual e a actualidade escénica:

‘Morgana en Esmelle’, a obra narrativa de Begoña Caamaño, revisita o mito e os personaxes de Camelot con Morgana de protagonista. Case 10 anos despois da súa publicación, a Compañía Sarabela Teatro leva a escena esta obra baixo a adaptación e dirección de Ánxeles Cuña. 

E tempo tamén para falar das ‘Residencias Paraíso’ que cada ano organiza o Colectivo RPM, e que este ano premiaron oito propostas escénicas, artísticas e de movemento. 

‘Serva me, servabo te’ e ‘A lúa vai encuberta’

Na colaboración de hoxe de Roberto Pascual sobre artes escénicas falamos de dúas producións recén estreadas. 

Por unha banda ‘Serva me, servabo te’, do Centro Dramático Galego, unha obra que ten o corpo como elemento central da escena.

Pola outra, ‘A lúa vai encuberta’, das compañías A Quinta do Cuadrante e Incendiaria sobre un texto de Manuel María, que cuestiona a nosa identidade como pobo.

Os monicreques de Esther Carrodeguas e María Lado

Na colaboración de hoxe de Roberto Pascual, teatro de monicreques para adultos. ‘República sideral’, de Esther F. Carrodeguas, unha farsa esperpéntica que parte da declaración da República Federal Independente da Illa de Arousa, durante unhas horas en outubro de 1934.

E ‘Ultramarinos Finisterrae’, de María Lado, que relata a desaparición do último ultramarinos da Costa da Morte e a súa reconversión nun hostal con encanto, co fondo sempre da especulación. 

Dúas obras que tratan temas actuais partindo da nosa memoria. 

De cando Fortimbrás se rebelou contra Hamlet

Roberto Pascual achéganos na súa colaboración ao texto teatral merecedor do III Premio Laudamuco. 

‘A vinganza de Fortimbrás’, de Francisco Antonio Vidal Blanco, é a historia deses personaxes secundarios que merecen atención. Unha reinterpretación do mito de Hamlet e a perda de Elsinor con inspiración tamén na obra de Cunqueiro e adaptada á sociedade galega actual.

‘O tsunami’, de Marcos Abalde Covelo

Na colaboración de Roberto Pascual falamos do libro “O tsunami”, de Marcos Abalde Covelo (Premio Abrente de textos teatrais 2020). Este premio sae do prelo na colección da Editorial Difusora. 
O autor define a súa peza como unha comedia perversa, unha tira política, a definición da aniquilación, un delirio, unha pornografía social.

A MIT de Ribadavia, teatro con personalidade propia

O noso colaborador de artes escénicas, Roberto Pascual, é tamén o director da Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia. A edición 2021 está xa no seu ecuador, así que pasou polo Diario Cultural para contarnos como se está a desenvolver.

‘A contenda dos labradores de Caldelas’

‘A contenda dos labradores de Caldelas. Entremés famoso sobre a pesca no río Miño’ é a primeira peza teatral en galego. Este ano é o 350 aniversario desta obra de Gabriel Feijoo de Araujo, e sobre ela cóntanos máis Roberto Pascual. 

#2Pilgrims

‘#2 Pilgrims’ é o novo espectáculo de Redrum Teatro que levará a Sheyla Fariña e a Guillermo Carbajo por diferentes vilas galegas. O propósito? Pois chegar a Santiago, claro, pero tamén reflexionar sobre o Camiño, a igualdade e as novas masculinidades.

Cóntanos máis o noso colaborador Roberto Pascual. 

‘Fábulas da montaña’, títeres con perspectiva de xénero

Roberto Pascual cóntanos todo sobre esta nova obra:

En Fábulas da montaña, Concepción Arenal repasa a súa infancia en Ferrol e o posterior traslado a Armaño, Cantabria, trala morte do seu pai.

Alí, na convivencia cos animais da casa e ante o respecto de lobos e osos, escribe o seu libro Fábulas en verso orixinais.

Historias onde destaca a súa loita polos dereitos das mulleres, das clases desfavorecidas e a defensa da educación como medio para conseguir a Igualdade.

En escena a actriz Larraitz Urruzola interpreta a Concepción Arenal, que cos títeres na súa saia-teatriño presenta momentos da súa mocidade e as súas fábulas. Merran Laginestra, no papel de amiga da escritora, interpreta en directo temas populares e de Marcial de Adalid, compositor galego coetáneo da ferrolá e alcumado “O Chopin Español”.

Segundo as ilustracións da época, a saia-teatriño, na que unha muller era sempre a titiriteira, foi un recurso escénico utilizado nas veladas das clases ilustradas do século XIX. Con esta proposta queremos recuperar e incorporar ao corpus dramático galego este valioso patrimonio teatral esquecido.

 

‘Othello’, vítima e verdugo

Voadora estreará a súa versión de ‘Othello’ de Shakespeare na MIT de Ribadavia, coprodutora xunto co Teatro de La Abadía de Madrid, de onde vén de representantar a obra durante varias semanas. Co foco nos celos, na posverdade, no feminicidio, na islamofobia, este ‘Othello’ é un hashtag irreverente, visual e musical que esencializa e xoga libremente coa obra do dramaturgo inglés para enfado de puristas e ledicia de quen busca unha escena atrevida e de impacto sobre temas actuais.

Un comentario de Roberto Pascual.

Pin It on Pinterest