Todas as colaboracións

‘Inloca’, da Triloxía da fraxilidade de Matarile Teatro

Roberto Pascual fálanos de ‘Inloca’, a segunda parte da Triloxía da fraxilidade de Matarile Teatro, dirixida por Ana Vallés.

‘A Peste’ chega ao Salón Teatro

Roberto Pascual estivo nun ensaio de ‘A Peste’, a produción do Centro Dramático Galego que se estrea mañá no Salón Teatro de Compostela e falounos desta historia e da súa dramaturxia. 

Dirixida por Cándido Pazó, é unha versión teatral inspirada na obra de Albert Camus, coa que reflexionar sobre o comportamento da sociedade e dos individuos durante situacións de crise.

 

Falar por falar

Roberto Pascual preséntanos o espectáculo ‘Falar por falar’ da compañía Volta e dálle, interpretado por Carlos Santiago e Victor Mosqueira.

Todo indica que o futuro da lingua galega é incerto. Malia os niveis de protección legal do idioma, e case dous séculos de rexurdimento civil e literario, o descenso de falantes é evidente, con grande incidencia nas novas xeracións de galegas e galegos. Pero alén e aquén das análises socio-lingüísticas, a lingua segue viva e reclama o seu lugar natural nas nosas vidas. Atravesada por conflitos de longa data e certamente mareada polos avatares da política, a lingua espera sempre por nós nalgún punto do camiño.

 

 

O talento de Marta Pazos no Centro Dramático Nacional

Marta Pazos, directora artística da compañía Voadora, leva o seu talento aos teatros de Madrid co Centro Dramático Nacional. Dirixe ‘Comedia sen título’, a obra inacabada de Federico García Lorca na que reflexiona sobre a idea caduca de que a vida real se reflicte sobre as táboas. 

‘Partida salvada’ de Fernando Epelde

‘Partida salvada’ de Fernando Epelde, na colaboración de hoxe de Roberto Pascual.

No ano 2028 -un futuro tan próximo que podería ser hoxe mesmo- a lingüista Julia traballa contra reloxo para documentar os últimos vestixios dunha linguaxe en vías de extinción que resiste, aínda, na fráxil memoria dunha anciá afectada de Alzheimer. Trátase do idioma galego.

Corenta e dous anos antes (1986), en Santiago de Compostela, o programador de videoxogos Paco e o seu inseparable compañeiro: o debuxante Miguelanxo, viven coa máxima intensidade a denominada Época Dourada do Videoxogo Español, traballando para a compañía Ópera Soft, pioneira no sector durante os anos nos que España marcou a tendencia internacional neste campo.

Ambas historias rematarán unidas no tempo e no espazo pola presenza dun raparigo mudo (e sen lingua, fisicamente falando) que se presentará de súpeto na casa do programador, desatando un enigma que ambos terán que resolver e que os conducirá a través dunha historia que nos fala do valor da linguaxe, da súa capacidade transformadora e da enorme perda de realidades que acontece cando un idioma morre.

 

 

Chévere e o seu ‘NEVERMORE’

Chévere e o seu ‘NEVERMORE’

Os “ecos” dos presos do Mosteiro de Oia

Roberto Pascual fálanos de ‘ECO’, a nova proposta escénica de Avelina Pérez, que está a cargo da dirección, a dramaturxia e a interpretación. ‘ECO’ é unha peza inspirada nos textos e debuxos feitos polos presos da Guerra Civil española nas paredes do Mosteiro de Oia. A obra foi estreada no propio mosteiro. 

Revisitamos o mito de ‘Morgana en Esmelle’

Mércores de teatro con Roberto Pascual e a actualidade escénica:

‘Morgana en Esmelle’, a obra narrativa de Begoña Caamaño, revisita o mito e os personaxes de Camelot con Morgana de protagonista. Case 10 anos despois da súa publicación, a Compañía Sarabela Teatro leva a escena esta obra baixo a adaptación e dirección de Ánxeles Cuña. 

E tempo tamén para falar das ‘Residencias Paraíso’ que cada ano organiza o Colectivo RPM, e que este ano premiaron oito propostas escénicas, artísticas e de movemento. 

‘Serva me, servabo te’ e ‘A lúa vai encuberta’

Na colaboración de hoxe de Roberto Pascual sobre artes escénicas falamos de dúas producións recén estreadas. 

Por unha banda ‘Serva me, servabo te’, do Centro Dramático Galego, unha obra que ten o corpo como elemento central da escena.

Pola outra, ‘A lúa vai encuberta’, das compañías A Quinta do Cuadrante e Incendiaria sobre un texto de Manuel María, que cuestiona a nosa identidade como pobo.

Os monicreques de Esther Carrodeguas e María Lado

Na colaboración de hoxe de Roberto Pascual, teatro de monicreques para adultos. ‘República sideral’, de Esther F. Carrodeguas, unha farsa esperpéntica que parte da declaración da República Federal Independente da Illa de Arousa, durante unhas horas en outubro de 1934.

E ‘Ultramarinos Finisterrae’, de María Lado, que relata a desaparición do último ultramarinos da Costa da Morte e a súa reconversión nun hostal con encanto, co fondo sempre da especulación. 

Dúas obras que tratan temas actuais partindo da nosa memoria. 

Pin It on Pinterest