Todas as colaboracións

‘Feminíssimas’, o humor a partir da esaxeración dos estereotipos

Tres amigas que non se ven desde a época universitaria reúnense nun Airbnb en Vigo. Así comeza ‘Feminíssimas’, unha obra que se apunta á liña dos debates e cuestións de actualidade arredor dos movementos feministas e queer. 

Tres amigas que defenden a igualdade desde percorridos e punos de vista moi diferentes, e que nos trae na súa recomendación semanal Roberto Pascual. 

‘O Premio’, unha comedia sobre os extremos da telerrealidade

Roberto Pascual, colaborador de artes escénicas, ofrécenos esta comedia, ‘O Premi’, de La Quintana Teatro, como recomendación para estes días. 

Sae do prelo o II Premio Laudamuco: ‘Só un home bo’, de Raúl Dans

O colaborador Roberto Pascual achéganos as novidades no teatro co II Premio Laudamuco que recibe Raúl Dans pola súa obra ‘Só un home bo’.

100 números da Revista Galega de Teatro: unha fazaña que se celebrará en Cangas

Roberto Pascual destaca a celebración dos 100 números da Revista Galega de Teatro, todo un fito na piblicación de artes escénicas. 

Repasamos a historia desta revista, as súas funcións, o seu papel e a súa posición cara este futuro incerto. 

Celebrarán en Cangas este sábado 100 números cheos de debates e reflexións, nun espazo vivo que xa é patrimonio das artes escénicas galegas. 

O teatro está de aniversario: 35 anos de Teatro do Atlántico e 25 do Galicreques

O noso colaborador Roberto Pascual celebra o 35 aniversario de Teatro do Atlántico con A conquista da escola de Madhubai. Teatro do Atlántico levou a cabo a fazaña de resistir 35 anos en escena con clásicos e contemporáneos.

Tamén resiste o Galicreques, o festival compostelán de marionetas, que este ano celebra o seu 25 aniversario. 

Comeza na Cidade da Cultura o I Congreso Internacional do Teatro Galego

Roberto Pascual atópase na Cidade da Cultura, na presentación do I Congreso Internacional do Teatro Galego, que reúne durante tres días a máis de 60 profesionais para reflexionar sobre o devir da nosa escena.

Unha das primeiras visións e retrospectivas foi a conferencia inaugural da profesora e directora Cristina Domínguez, baixo o título “O teatro galego proxectándose cara o século XXI: os desafíos da poscrise”. 

 

Sarabela Teatro cumple 40 anos coa versión teatral d’A Lingua das Bolboretas

O noso colaborador Roberto Pascual fálanos hoxe da adaptación escénica d’A Lingua das Bolboretas de Manolo Rivas por Sarabela Teatro que, ademáis, está de 40 aniversario.

 Unha fermosa versión que explora na intertextualidade e na explotación da dramaturxia visual e do teatro físico, na liña da dirección de Gonçalo Guerreiro coa compañía ourensá (esta é a segunda), fai deste espectáculo un dos grandes acertos teatrais da tempada.

 

As fillas bravas ou redescubrir o poder da ciencia dende o humor e a sabedoría da muller rural

A partir do mito de Casandra, as tres personaxes interpretadas por Patricia de Lorenzo, Arantxa Vilar e Mónica García fannos pasar unha divertida velada de música, teatro clásico, contos e reflexión. 
Nesta nova andaina das pandeireteiras de Chévere, que se acaba de estrear en Vigo, a actualidade non escurece a profundidade da cuestión: sempre houbo consellos sabios e ouvidos xordos para eles. Hoxe, o descrédito á verdade científica pode ser burda e rotundamente ignorada, como eran as profecías de Casandra por mor do castigo de Apolo. Serán estas mulleres empoderadas, libres, felices, abertas e sabias as Casandras dos nosos tempos? Será esta posta en valor da sabedoría popular, a sexualidade e a naturalidade sen dogmatismos unha evidencia do poder feminista dende o humor e o ecoloxismo?
Será este formato tan versátil e para todo tipo de públicos un novo xeito de darlle unha volta a certos formatos de humor paródico que se burla e perpetúa comportamentos homófobos, machistas ou xenófobos e que aínda vemos en certos programas televisivos? 
O noso colaborador Roberto Pascual fálanos das fillas bravas, fillas do vento, da liberdade, do que esconden os tópicos, do que nos ensina quen se move entre as silveiras da ignorancia e a soberbia de todos os tempos con beleza natural e afiadísimo humor.

Xosel Díez e Helena Varela forman Cinema Sticado, compañía que presenta novo espectáculo: PYKA

Un colectivo de cine ao vivo? Teatro de obxectos? Audiovisuais e monicreques?
Xosel Díez e Helena Varela forman Cinema Sticado, compañía que acaba de estrear e presentar novo espectáculo no FIT de Redondela, con aforo reducidísimo.
Nesta ocasión contan con música ao vivo e inciden no seu estilo, mesturando manipulación de obxectos con imaxes e montaxe audiovisual en directo. 
O noso colaborador Roberto Pascual fálanos hoxe de PYKA, a reconstrución dunha película atopada por Helena no arquivo da súa avoa, que en Londres coñeceu a unha exiliada do comunismo, coautora do sospeitoso filme para o Goberno ruso dos anos 40, na Rusia Stalinista. A peza é tamén un cruzamento de exilios, o franquista, o ruso, pero tamén é unha viaxe polo pasado familiar, certo ou inventado, un recordo da vangarda, unha revolución poética.

A Asociación de Dramaturxia Galega publica o libro ‘DramaturGA 20’

O noso colaborador Roberto Pascual fálanos do libro DramaturGA 20, da editorial Invasoras, que ven de publicar a asociación de Dramaturxia galega.Un conxunto de pezas marcadas pola pandemia, a diversidade de estilos e a necesidade de visibilizarse. Facemos un repaso pola dramatuxia galega actual, que vive momentos doces, con Esther Carrodeguas na tempada do Teatro Español de Madrid co seu texto das dúas Marías Voaxa e carmín (Premio Abrente da MIT de Ribadavia) e momentos de incertidume ante esta situación histórica. 
Roi Vidal, Francisco Oti ou Afonso Becerra son algúns dos nomes que se recollen nesta escolma libre e aberta, dunha asociación en marcha, con outras iniciativas como a edición dos textos do Torneo de Dramaturxia da Mostra de Cangas e outros que queren alentar a escrita teatral dos nosos días.

Pin It on Pinterest